Weer eens een verslag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sophie Wolterink - WaarBenJij.nu Weer eens een verslag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sophie Wolterink - WaarBenJij.nu

Weer eens een verslag

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal,

Toch weer eens een verslag vanuit New York! Hier was het de afgelopen tijd onzettend warm, maar gisteren heeft het dan toevallig geregend. En dit is wel heel vervelend met acht personen op een veel te kleine kamer met een niet goed functionerende airco.
De kamer kwa personen is deze periode aardig aan het veranderen, zo gaat Fatima volgende week vrijdag weg. Zij is ook nederlands en zit hoe toevallig ook naast mij op school. Met haar kan ik het echt goed vinden en het zal raar zijn als wij elkaar niet zullen zien als ik terug ben.

Ik ben vorige week vrijdag naar corney beach geweest met wat mensen van werk en wat andere mensen. Ik had mijzelf voor genomen om zo veel mogelijk te zien van New York op mijn vrije dagen, maar je bent meestal zo moe van het werken en van het vrijwel standaard om twee uur naar bed gaan of later, dat je alleen maar lui wilt doen en slapen.

Alles begint hier zo normaal te worden dat ik de meeste dingen die ik thuis volgde gewoon of in nederland gebeurt helemaal vergeet of langs mij heen gaat. Zo was ik vergeten dat Roland garros was en dat ik mijn stem kaart nog op moest sturen en dat de pvv uiteindelijk veels te groot is geworden. En de World cup wordt toch naar mijn verbazing veel gepromote en aan de kaart gebracht door cafes en pubs. Het is wel raar want sommige wedstrijden worden om half zeven new yorkse tijd gespeeld.
Wel ga ik nog proberen om naar de US open te gaan.

het is ook wel leuk om te zien dat de deli's mij beginnen te leren kennen, omdat wij geen keuken in de hostel hebben ben ik gedwongen om mijn eten te halen bij de deli's en als ik gezond wil doen bij de chinees.

En ik heb eindelijk een nieuwe spijkerbroek!!! Dat had ik al eigenlijk nodig sinds ik hier ben, maar je komt altijd met andere spullen terug. Zo heb ik al twee paar ontzettend leuke Uggs gekocht en paar all stars.
ik ben hier ook al een paar keer naar de film geweest. Dat is echt super leuk.

Volgens mij heb ik jullie weer aardig op de hoogte gebracht van wat ik allemaal heb gedaan.

X Sophie

  • 12 Juni 2010 - 08:07

    Maarten:

    Dag lieverd, andere wereld dus daar. Je doet het goed hoor. Roland Garros ging aan je voorbij maar we kunnen misschien samen nog een partij op Flushing Meadows gaan zien.

    Kus!

  • 12 Juni 2010 - 13:47

    Anonimuis:

    pvv te groot? pfff lol je maakt n grapje!

  • 12 Juni 2010 - 14:23

    Nancy Novick:

    Dear Sophie!
    It was great to hear from you! It sounds like you're enjoying your experiences in NYC! This evening is the World Cup USA vs England! Who will you be rooting for??
    Love,
    Nancy

  • 13 Juni 2010 - 15:40

    Mandy:

    UGGS???? TWEE PAAR???? You have my attention, hahaha, nee hoor lieverd, ik heb het zo enorm druk gehad en veel pech. Zo zijn er 8 kiezen getrokken bij mij wegens een enorme ontsteking. Ik heb echt nog nooit zo veel pijn gehad, en dat kost natuurlijk heel veel energie. En als je dan denkt dat het positieve is dat je er slank van wordt, ook dat is mij niet gegund, heb de hele maand als troost op chocola stukken gezogen, erg lekker dat wel, maar niet bevordelijk voor de lijn kan ik je vertellen. Wat gaaf dat je in ny zit, wil ik ook nog een keer heen. hoe gaat het met de andere kamerbewoners??? Nog een leuke guy opgescharreld????? Ik mis je wel hoor, en denk nog vaak aan je xxxxx dikke kus mandy

  • 13 Juni 2010 - 16:14

    Mammie Yvonne:

    ha lieverd,

    Hoe kan je nu tot 2uur moeten werken en dan volgens Floris en Ellinore 8 dagen achter elkaar...Lijkt mij niet normaal hoor! Wat zegt je baas en/of stagebegeleider daarover? En aanvankelijk sliep je toch met 5 mensen op een kamer? Nu al 8. Lijkt me ook wat teveel van het goede maar slapen doe je kennelijk wel juist omdat je zo moe bent. Engelan-VS werd gisteren 1-1 en we hebben - dat wil zeggen Floris en ik want Ellinore had geen zin- bij de Wiiloughby's gekeken. Die stonden helemaal stijf van de boosheid'Fu...England, ze zijn gewoon heel selcht' Hoor je het Colin zeggen? Vrijdagavond kon ik omdat Mondriaan 10 jaar bestaat, naar The Hague Jazz. Floris ging mee en zo zagen we zomaar Toots Tielemans: ontroerend en gewoon goed maar omdat hij zo oud is (87) kon denk ik niemand in het publiek aan zijn leeftijd voorbij gaan.Verder veel moois gehoord en Scott gezien omdat Isla Ibiza sponsort net als Van Bourgonje maar Vera hebben we niet getroffen hoewel zij er ook was. Ook de pianist waar Floris meegesproken heeft (ene Peter Beets) speelde ongelooflijk piano met zijn band met Eric Alexander op sax. Ook Andres' vader troffen we. Die viert komende vrijdag zijn verjaardag en daar gaan we naartoe. Claudia heeft een dochtertje: al twee weken geleden. Geboren op de woensdag dat wij altijd samen naar school fietsten in Voorburg.
    Deze week was nog flink buffelen op school: heel veel mondelingen examens en steeds van vroeg tot laat mijn hoofd erbij houden. ook veel intakes..Komende week nog flink aan de bak. Ell en Flo zitten het hele weekeinde al hard te leren want zij hebben toetsweek.

    Zal je apart onze reis toesturen maar we zijn er vanaf 28 juli en voor de eerste zaterdag heb ik al kaartjes bij Guggenheim voor ons vieren gereserveerd.
    Vanavond skypen?

    KUSSS

  • 13 Juni 2010 - 16:33

    Mammie:

    Wat onze resi betreft: ik vergis me natuurlijk twee weken....kusss

  • 14 Juni 2010 - 06:59

    Auk:

    Dag Sophie,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Groot gelijk, lekker veel ronddolen, bekijken en doen op je vrije dagen, het is meer dan de moeite waard ...
    take care, auk

  • 09 Juli 2010 - 14:21

    Mirjam:

    Hey Sophie,

    Ik zag toevallig op je blog dat je stage loopt in NY deze zomer. Ik ook! Aangezien ik tot nu toe alleen maar Amerikanen heb ontmoet, leek het me wel leuk om met een Nederlander de WK finale te kijken. Laat me weten of je dat leuk lijkt!
    mirjamvdham@gmail.com

    ps. ik heb geen waarbenjij.nu, wel facebook

    Groetjes,
    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sophie

Actief sinds 19 Mei 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 8882

Voorgaande reizen:

30 November 2010 - 27 Januari 2011

Kappl, Oostenrijk

01 Mei 2010 - 29 September 2010

Mijn New York stage

20 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

mijn Duitsland stage

Landen bezocht: